Jaké aktivity se odehrávají na jihu Čech?

Moc hezkou průběžnou zprávu jsme dostali z Gymnázia Třeboň. Podívejte se, jak pracují a co dělají studenti právě zde a v těchto dnech.

Průběžná zpráva z projektu „Dávám židli do kruhu“

Č.2: Ráda bych Vám podala krátkou zprávu, jak náš projekt pokračuje.  Ve dnech 13. a 14. března proběhlo závěrečné dotazníkové kolo výzkumu. Ten máme tedy úspěšně za sebou a zhruba v polovině května proběhne v Praze konference, která se bude zabývat výsledky tohoto rozsáhlého šetření. Hned další týden po ukončení výzkumu, konkrétně 20. března se tedy mohl uskutečnit druhý školský den s názvem „Blázníš? No, a!“ pro kontrolní třídu, 3. ročník našeho čtyřletého gymnázia. Preventivní program měl u studentů velmi kladné ohlasy. Podobně jako v předchozí třídě, studenti měli prostor přemýšlet netradičním způsobem nad někdy těžkými tématy a docházet k novému poznání přes své zážitky a pocity. Shodně pak reflektovali, že na takový způsob práce nejsou zvyklí ani ve výuce ani v jiných preventivních „přednáškách“ a že tento program byl pro ně jednou z nejpřínosnějších akcí tohoto osvětového typu. Posílám také se souhlasem studentů několik fotografií z tohoto dne.

Hned po programu jsme zformovali menší skupinku studentek, které se budou podílet na dalším průběhu projektu na naší škole. Minulý týden proběhla první organizační schůzka, na které se v obrysech zformoval zážitkový a diskusní program pro kvintu osmiletého gymnázia a v lehkých konturách jsme se pobavily o závěrečném happeningu pro co nejširší cílovou skupinu mladých lidí. Ve hře jsou dvě možnosti. První akcí, kde myšlenku „Dávám židli do kruhu“ šířit a propagovat, by mohl být Majáles, který naše škola v květnu ve městě pořádá. Bohužel v termínu jeho konání budu skládat závěrečnou zkoušku z dvouletého vzdělávacího kurzu a studenti by celou akci museli zvládnout sami. Druhou možností je pak dubnové poslední zvonění, kdy si pohráváme s představou, že by se naše pozornost zaměřila odlehčenou formou především na maturující ročníky s tipy a radami, jak si uchovat duševní zdraví v době velkých životních zkoušek a pod náporem velkého objemu učiva a tlaku na výkon. Budu Vás dále informovat, až proběhne preventivní program pro kvintu a rozhodneme se, které závěrečné události dáme přednost.